dimecres, 10 de gener del 2024

Nova Via: WILKENNY (300m, V+), Roc d'en Rosell.

Aquesta nova aventura, va sorgir un dia tot baixant amb el cotxe de fer una via al rosell i guitar aquesta paret que neix al torrent del Ruira , ben visible desde els primers revolts de la pista de Fontalba.

Només hem trobat info de la via Desem-mascarat (K.Gil) i d'un nou projecte que estan obrint molt aprop seu.

VIA WILKENNY, en record a un Pub de Bariloche (Argentina) on hi varem passar varies nits inolbidables en el nostre viatge d'escalada a Patagonia i varies zones el 2008.

Es tracta d'una via d'aventura , on hi trobarem una mica de tot, murs , diedre, feixes, canal, liquens, herbes, arbres, bona i mala roca,  etc.
Equipada als trams dificils amb alguns parabolts i pitons de la casa. Una aventura per gaudir d'un entorn formidable amb bones vistes i amb orientació sud (abte per dies d'hivern d'anticicló)

Detall de la paret per on va la vi i descens ..aprox

Pel que fa l'aproximació cal deixar el vehicle a la segona curva d'esquerres que trobem un cop iniciem la pista de fontalba, alla creuar un pastor elèctric i un cami poc traçat sense perdre desnivell anar planejant fins a trobar la baixada al torrent d'en ruira...algunes fites posades. un cop al torrent cal remuntar una mica fins a veure l'inici de la via en un caracteristic Canal/xemeneia amb arbres llaçats visibles.

El descens que varem trobar més lògic es , un cop el cim i desde última reunió, baixar sempre en tendencia a la dreta reseguint la logica i sempre buscant el terreny més fàcil i net, alguna petit destrepe i tram de cresta ...anant sempre a prop de la paret de ma dreta...es veurà un petit collet a mà dreta amb un gran Arbre (roure) no agafar...despres un segon collet on hi ha un grevol molt guapo...aquest si ens condueix a peu de via...amb alguns trams bruts de vegetació.

Muntatge a R2 per suportar la calor d'agost. No es recomana fer en ple estiu tot i l'altura de la via.
Llarg 3 ..un llarg ben llarg que acaba en un diedre fina a muntar R en un gran Roure.

J. Tapia, iniciant lobertura de l'últim llarg. llarg guapo i amb bona roca.

Apa, a disfrutar-la

sergi ha dit...

La del Quim Gil es a l'esquerra oi!?

Anònim ha dit...

Hola Sergi,
si correcte..esta més amunt a l'esquerra ( a la ressenya surt marcat) ara hi ha una cordada obrint un nou projecte diria que a la dreta de la del kim gil o molt proxim.
Salut

Anònim ha dit...

Hey bones, la setmana passada vaig anar amb un amic.
Arribant a r1 vaig aparèixer al arbre de l'esquerra.
Després vaig veure la baga al altre.
arbre.
Suposo que això ens va desitjar i no veiem clar per on teníem que continuar.
Ho veiem molt trencat!
Al final vaig veure dues branques serrades que ens marcava per on tirar, però es va posar a ploure i vam acabar baixant!
Algun dia tornaré!

Rumbateam ha dit...

Hola Anònim!
el L1 es quasibe tot recte..si vares fer el mur on hi ha aguns parabolts i per últim un pito amb baga sino recordo malament, has de anar recte per unes gradas a un arbre gran evident.
El L2, creua una repiseta a busacr un muret seguit dun arbre que deixes a l'esquerra per fer un zig -zag en un mur que porta a una repisa on es munta R2...
de R2 cal seguir repisa esquerra i pujant en diagonal per el dierdre amagat mes a la dreta ..pujar.lo fins dalt agulla..en un zig zag en repises trobar un mur amb pito i bolt i daqui ja recte a buscar un altre diedre i Roure molt gran on muntar reunió...es llarg i posar cintes llargues ..
Apa ja tens més info...la resta aventura...
Segurament haguéssiu estat el primers repetidors...hi ha pot a penúltima reunió!
salut i aventures
Rumbateam

Ricard Rofes ha dit...

Dissabte hi vam pujar amb el Xavier Castellví buscant les cerveses de la ressenya, i no hi son!!!
A arribar al pot del registre ens va fer gràcia que hem fet la 2a repetició.

Com dieu una via d'aventura i navegació on hem trobat de tot, roca bona i trams a controlar.

Felicitats per l'obertura en aquest raconet al que no hi havia anat mai.

Rumbateam ha dit...

Iepa Ricard, Moltes felicitats per la repetició"!
Salut

Jaumegrimp ha dit...

Avui amb el Josep Coll hem fet la sisena repetició, per sort la calor ens ha respectat.
El camí per aproximar està envaït de vegetació el que ha fet que ens costés arribar a peu de via, renoi amb les Ortigues.